Sidor

tisdag 22 juni 2010

När hjärnan säger en sak och kroppen gör nåt annat....

... och man hela tiden hör något inom sig skrika "gör det inte... sluta nu....gå inte vidare!" Har ni varit med om det?

Så hade jag det nyss...
Hade tänkt öppna min mail - men så tänkte jag att "det är dumt, för då är det säkert nåt jobbgrejs som måste göras... "
...och medan hjärnan tänkte det, så fortsatte fingrarna starta mailen.
Väl öppen så såg jag precis ett sådant mail jag inte vill se klockan 8 på kvällen... "No requirement on part bla-bla-bla....Need to send new schedules to the supplier...blablabla... Please help me urgently"

Åååååååå!!!!! HATA!!!!!!!!

"Öppna inte Axapta Hege - gör det inte! Låtsas att du inte sett mailet, så kan du ta hand om det på jobb i morgon" (det var hjärnan som sa det...)

.
.
.
.
Jo - såklart öppnade jag Axapta - har ingen kontroll över min kropp...
.
.


Vad tror ni händer? (Förutom att det tar en halv evighet att öppna något i Mexicos system)
Jo - jag hittar inga fel...
Meddelar mina utrikiska vänner att alla ordrar ligger där de skall ligga, och får som svar att hon har fixat det manuellt. (!!!!!)
1. VARFÖR meddelar hon inte det till mig direkt, så jag har alla fakta när jag skall leta fel??????
2. HUR i helsike skall jag kunna felsöka når spåren är igensopade????

Trött och sur meddelar jag tillbaka att jag inte kan hjälpa till.
Att hon får radera det hon gjort manuellt, köra om planeringsproceduren i systemet och MEDDELA MIG när det är gjort, sen skall jag hjälpa till i morgon, säger jag.


Och nu... nu gäller det för mig att ta kontrollen över min kropp. Hur mycket den än skriker och bönar och ber om att få gå in i Mexico-systemet i morgon bitti skall jag inte göra det om jag inte fått mail.

Jag skall inte

Jag skall inte

Jag skall inte

skall inte

inte

zzzzzzz
.

1 kommentar:

Anonym sa...

man kan bli arg för mindre. så jäkla trist när folk säger att ngt är fel o sen försöker själva utan att säga ngt
kram