Sidor

söndag 27 juni 2010

Lång skön helg

Är de det någon som har koll på politik - och som vet om det är något politisk parti som lovar 4 dagars arbetsvecka? I så fall skall jag utnyttja min rösträtt i år, och rösta på detta partiet.
Det är såååå skönt när helgen är en dag extra.  Trots att vi jobbat häcken av oss i sovrummet känns det som att vi haft helg.
Såhär har den sätt ut;

Midsommar afton:
Upp och hoppa klockan åtta (vet inte om vi gick upp exact då, men det rimmade så fint...) Jobba-jobba-jobba i sovrummet på förmiddagen, och på eftermiddagen åkte vi till Stefan och Åse för att fira.
Världens snällaste Asmundtorpare hämtade oss och våra cyklar, så vi skulle få med all packning. HÄR på Åses blogg kan ni se lite foto från kvällen.
Det blev en lugn och sansad tillställning, och efter midnatt någon gång cyklade vi hemåt.

Midsommar dagen:
Upp och hoppa klockan åtta... Jobba-jobba-jobba i sovrummet hela dagen. Cyklade in till Mats syrra Monica på kvällen för lite grill och samkväm.
Även denna kvällen blev lugn, och än en gång cyklade vi hemåt runt midnatt.

Söndag:
Upp och hoppa...... Ja, ni kan det vid det här laget... sovrummet ni vet...
Fattar inte att det skall ta så lång tid att göra vid ett enda litet rum....

Jag skulle på scrapträff på efter middagen, och Mats hade viktiga fotbollsmatcher att kolla, så vi planerade en kort jobb-dag.
Men så blev min scrap inställd, och då blev det några timmar till i jobba-kläderna.
Men nu är garderoben på plats, och nästan alla kläderna.
Sängen får dock vänta till i morgon, för vi har inte fått upp golvlisterna ännu.

På tal om golvlister... jag stor ute och målade lister i förmiddags....Blev så in i h...te solbränd på ryggen. Snacka om att det varit fint väder i dag...
Men nu är dagen och helgen snart slut. Jag rustar för ännu en natt i vardagsrummet - förhoppningsvis den sista....
Och vet ni vad???? Har bara 4 veckor kvar att jobba innan semestern :-)

Inga kommentarer: