Sidor

torsdag 24 juni 2010

Lever i misär

Om ni undrar vad jag sysslar med om dagarna så skall jag berätta det för er.

Vi har våra madrasser på golvet mellan sofforna i vardagsrummet.
Vi har våra kläder i sopsäckar lite varstans i huset.
Lite här och lite där står andra sovrumsmöbler som byrå, sängbord, tv, tavlor och lampor.
Det doftar målarfärg och ligger sågspån överallt.
Vi renoverar vårt sovrum....

Det er ut som ett bombnerslag - och när det är såhär jävligt stökigt så orkar man liksom inte hålla ordning på något annat heller, så det blir liksom totalt kaos överallt.

Om allt går som jag hoppas - det vill säga inget oförutsätt händer i planeringen, och alkoholen är skonsam mot min kropp efter helgens fester (ja,ja, låter som jag krökar varje dag, alltid... men det råkar bara va så att det blir två fester denna helgen....) Altså - om alkoholen är skonsam mot mig - och Mats för den delen... så kommer vi åtminstone kunna flytta in madrasserna i sovrummet på söndag.
Tänk bara den lycka att få det helt mörkt omkring sig när man skall sova...

Inga kommentarer: