Sidor

lördag 14 februari 2015

Yoga och en himla massa körande


Jag inledde dagen med armhävningar - totalt 120stycken (!) innan det var dags för yoga, där jag möttes av ett hjärta på mattan. 
Man blir glad av yoga. Det är liksom bara kärlek rakt genom.

Tur at jag fick en sådan harmonisk start på dagen, annars hade jag nog gett upp mycket tidigare än när jag ändå till sist kapitulerade.
Jag skulle ju sköta marktjänsten. Köra rundor och shoppa det som behövdes. Hämta de köksskåp vi inhandlat tidigare och få ut de till huset - och slutligen skruva ihopa köks-skåpen. eller i alla fall en del av dom.
Men guuuuud vad lång tid allt tar.
Klockan var tre innan jag och sönerna påbörjade ihopa-skruvandet.  Och då hade jag ingen koll på var vi skulle börja, eller vart vi hade verktyg - så jag gav upp och körde hem dom.
Snälla som de är så skall de hjälpa till några timmar i morgon förmiddag i stället, så då hoppas jag vi skall få gjort en del.
Fick i alla fall ihopa två skåp innan jag själv gav mig för kvällen - så jag är på gång...

Garage-teamet har här påbörjat montering av takstolar - sönerna bara inspekterar bygget, de var med i mitt mark-team :)




Innan vi avslutade för dagen var all råspont på plats och täckt med pressening. Vi beslöt oss att vänta med takpappen tills vi fått upp carporten, så vi slipper onödiga skarvar i pappen.
Carporten i sin tur kan vi inte bygga före vi har gjutit fast plintarna, så nästa helg kanske?

Så i morgon är det dax att börja spika panel. Hade vi haft stående panel hade väggsektionerna i byggsatsen kommit färdiga med panel på. Men det fungerar ju av naturliga skäl inte när panelen skall vara liggande. Så vi får pent spika på den själv.

Inga kommentarer: