Sidor

fredag 12 december 2014

Kolesteroljakt

Gjorde kolesterol-koll på Insustrihälsan i dag. En uppföljningskontroll, för att mina värden i somras låg så mycket högre än vad de gjorde för fyra år sen.

I kväll har jag försökt förstå mig på detta med kolesterol, för att göra ett informativt blogginlägg. Men jag kan inte påstå att jag har blivit så mycket klokare... så jag nöjer mig med att säga att Triglycerider är inte bra, och att här skall värdena vara låga.

I September hade jag 2,47 (mmol/l om det gör det hela mera begripligt...)
I dag hade jag 1,06.   Det är ju bra!
Men jag har fortfarande lite kvar till mitt värde från 2010 då jag hade 0,8

Så det blir till att fortsätta jobba på att sänka triglycerinerna, samt att stabilisera det totala kolesterolvärdet som svajjar lite efter tri-minskningen.
Ny mätning i maj.
Men i dag tänker jag inte på triglycerider, utan fokuserar på en enkel middag och fredagsmys...

Gorgonzola-pizza från Rohdos

Inga kommentarer: