Sidor

tisdag 23 december 2014

God Jul till er alla från ett icke-juligt hem

Jag har inte julpyntat i år. All julpynt ligger i säkert förvar i någon källare.
Enda tecken på jul i huset är ett hjärta som Isabel flätat till mig, och två apelsiner som Mats har pyntat med neljikor.

Jag har inte skickat julkort. Inte ens färdigköpta! Dock skickade vi några vykort från Kap Verde, och min syster meddelade att hon har fått sitt i dag - så det kanske kan passera som julkort?

Jag har inte handlat en enda julklapp. De barnen vi har att handla till tog Mats hand om när han var på Ullared förra månaden. Resterande julklappar hanteras elektoniskt i år.

Jag har inte bakat, gjort julgodis eller  handlat någon julmat. Julhandeln fixade vi med en Julkasse från CityGross.

Som ni förstår så har jag inte överansträngt mig med julförberedelser.

Men jag sparar krafterna!
Till nästa jul!



Inga kommentarer: