Sidor

lördag 2 augusti 2014

Vi har ett hus på tomten!

Kort men intensiv arbetsdag på tomten i dag. Jag skall iväg på partay i eftermiddag, och jag måste ju ha tid att göra mig snygg oxå ;-)

Men vi har fått gjort mycket! Allt barr från de fällda tallarna är kört iväg ( körde till tippen i går oxå förresten)  och vi har börjat förbereda för ett nytt lass till tippen i morgon.
Nåja, jag vet ju inte om jag pallar göra nått på tomten i morgon förresten - beror väl lite på hur väl jag lyckas med "varannan vatten" i kväll.

Förutom tallbarrs-rensning har vi krattat oss vidare längs baksidan, och fortsatt evighetsarbetet med att rycka upp rötter från slyet.

Och så har vi ju blivit med hus....
Ett pytte-pytte-litet hus till våra röjnings-redskap så vi slipper ha hela bilen full av skräp alltid.


Vår ved-hämtare har fortfarande några tallar kvar att hämta. Jag har bett honom lämna kvar en bit till hugg-kubbe för kommande ved-projekt, samt två lagom långa stockar som vi kan ha som stockar att sitta på i trädgården.
Skönt att ha när vi pausar på tomten nu under bygg-tiden - men kan kanske vara fint och trivsamt sen oxå. Annars eldar vi upp dom när den tid kommer....


Inga kommentarer: