Sidor

onsdag 13 augusti 2014

Overkligt?

Ett litet besök blev det på tomten även i dag.
Vi skulle träffa "vår" träd-fällare för att diskutera om han även kunde få bort lite stubbar för oss, och kunde ju lika gärna jobba lita när vi ändå var på plats.
Så Mats körde ett varv till tippen (för vilken gång i ordningen???) och fyllde även ettnytt lass på släpet, så det står redo för nästa gång vi hinner en runda innan tippen stänger.
Jag krattade vidare.... Nu är det endast garage-carport-uppfart-ytan kvar att kratta.
Och sen ta bort stubbar där inte huset skall stå...
Och sen kommer vårt entrepenörs team och börjar bygga vårt hus :)
L.Ä.N.G.T.A.R.

När jag krattade i dag kom en liten parvel cyklandes och undrade om jag hade sett en pojke. Pojken var stoooor. Han var 9 år!
...men jag hade inte sett honom.....
Sen undrade han var jag bodde någonstans.
- Just nu bor vi inne i stan, sa jag.
- Men vi skall bygga ett hus här jag står och krattar - och när det är färdigt så flyttar vi hit i stället.
 Och det kändes så skönt att säga det... "När det är färdigt flyttar vi hit"
Känns så verkligt och overkligt på samma gång.
Inte vårt hus på reklam-bilden - men kanske A-Hus storsäljare just nu? Vi får kanske ett sådant hus som granne en vacker dag?

Inga kommentarer: