Sidor

lördag 9 augusti 2014

Det här med semester....

Läser på facebook om alla som har börjat jobba denna veckan - eller skall börja jobba på måndag. 
Själv skulle jag ha börjat min semester i måndags. Med betoning på SKULLE!

Av olika anledningar (eller egentligen enbart av en...dålig planering, framförhållning och information från amerikanske kollegor) blev det helt plötsligt inte möjligt för mig att gå på semester. Inte om jag skulle gå på semester med ro i sinnet i alla fall.

Så jag jobbar vidare, och tar väl semester nästa år i stället (...sa hon med viss bitterhet i rösten...)
Nåja, så djävligt är det inte. Har plockat ut två dagar denna veckan, och kommer fortsatta försöka ta ut ett par dagar i veckan framöver.
Kollade upp mitt semestersaldo och har typ 50 dagars sparad semester. Plus detta årets. Plus ca 80 timmar komp... 
Så jag kan jobba deltid ett bra tag om jag hade velat (chefen hade nog inte blivit överlycklig dock...)

På den positiva sidan så slipper jag i alla fall bekymra mig om den tillbaka-till-jobb-ångest som så många verkar drabbas av i dessa dagar :)

Inga kommentarer: