Sidor

onsdag 9 juli 2014

Nedräkningen kan börja, och vad sägs om en syrenhäck i väster?

Kanske lite tidigt att plocka fram muckar-kammen, men jag kan inte låta bli att nämna att det i dag är 9 månader tills slutbesiktning av huset.
Som en graviditet typ. Inte alls länge!
Och efter jobb - medan resten av Skåne låg på stranden - så firade jag med att åka till tomten och röjja lite.
Alla har vi ju våra nöjen...

Det fläktade härligt, vilket gjorde att flugorna höll sig undan, så det var ren terapi att grovarbeta lite med ljudbok i öronen.
Har nått fram till grannen i väster nu.
Ett gammalt hus, som vi delar halva vår väst-gräns med. Andra halvan i väster gränsar mot en obebyggd tomt.
Jag vill ha någon form av buskage eller häck längs denna gränsen tror jag.
Vad tror ni om syren?
Eller en blandning av syren, schersmin och något annat snyggt och doftande?

I helgen hittade jag förresten en blottare på tomten *fniss*
Så varmt som det varit de senaste dagarna så förstår jag ju att den stackarn inte okar ha kläder på sig...





Inga kommentarer: