Sidor

torsdag 28 februari 2013

Spiningskola #1

Om en vecka skall jag vara värd för ett spinning pass med mina vänner.
Jag har själv fått sätta ihop passet, och med en spinning instruktör till make så är det ju ett självklart val vem som skall leda passet...

Flera av de som kommer på passet spinner för första gången - eller för första gång på länge - så jag tänkte bjuda på lite tips till dom. Som en liten uppvärmning kan man kanske säga.

I dag blir det bara en kort-kort sammanfattning...
"Spinning är gruppträning på inomhus-cykel.
Spinningcykeln är stabilare än en vanlig motionscykel och man kan ändra motståndet steglöst för att på så sätt efterlikna motlut och nedförsbackar.
Alla, gammal som ung, kan deltaga i denna träningsform eftersom man cyklar efter sin egen förmåga"


Mera info (där texten ovan är hämtat från) hittar ni här och här

1 kommentar:

Anonym sa...

Oj måste man vara så påläst innan man cyklar, det verkar ju avancerat ;) Jag trodde det bara var att trampa med fötterna :)) Ses på torsdag//Palle