Sidor

torsdag 21 februari 2013

Nyper mig lite i armen, knackar i trä och peppar peppar

Den invigde vet att jag har problem med axlen. Den ännu mera invigde - eller åtminstone de som orkat höra på mitt evinnerliga gnällande - vet oxå att det har blivit sämre under hösten och vintern, och att jag de senaste månaderna även varit hos kiropraktiker en gång i veckan för att även nacken har börjat protestera.

Så - för några veckor sen gav min älskling mig ett presentkort hos en bindvävs-massör (Kanske för att han är världens snällaste...eller för att han ville slippa agera massageterapeut. Jag brukar nämligen glida ner på golvet framför honom och begära att om han skall titta på fotboll så får han minsann massera sin skruttiga fru under tiden)

I måndags åkte jag till Malmö, och fick utstå en till tider o-skön behandling (hade blåmärken på skulderbladet och sido-fläsket efteråt)
Lyckligtvis kändes nacken mycket rörligare när jag gick därifrån (även om han knappt rörde nackregionen), men den stelnade till igen senare på kvällen. Nåja, vad är väl en bal på slottet?

Jo, jag skall berätta för en vad en bal på slottet är!

Det är när man på torsdag morgon sätter sig i bilen och upptäcker att man kan lägga handväskan i passagerarsätet med högerarmen - utan att det gör ont!
Först förstod jag inte riktigt vad som var annorlunda.
Kände bara att något i mitt morgonmönster inte stämde.
Sen gick det upp för mig att jag hade satt mig i förarsätet som jag brukar. Lagt min handväska i passagerarsätet bredvid mig som jag brukar - MEN utan att grimasera av smärta över rörelsen....

Vågar inte hoppas för mycket, men ser ändå ett litet ljus i tunneln :)

Inga kommentarer: