Sidor

onsdag 22 augusti 2012

Älskar att vinna!

Att vinna över någon annan i spel eller tävlingar är kul.
Att vinna på lotteri eller liknande ännu roligare.

Men inget slår att vinna över sig själv!

När ens svaga, lata, bekväma eller osäkra sida säger att man inte kan, orkar eller vågar.
Och man ändå gör det!

Hade en sådan upplevelse i dag.
Det var (som så många gånger förut) den lata sidan som talade.

Det regnar Hege!
Du skall till optikern på förmiddagen Hege!
Ta bilen Hege!

Men jag - jag övervann mig själv, och klädde i mig mitt regnställ, tog cykeln och gav mig iväg till jobb.
Ingen stor seger - men fy tusan va skön i alla fall!

Och på väg hem från jobb belönades jag med strålande solsken och medvind. Man får vad man förtjänar :)


1 kommentar:

Unknown sa...

Aaaah, härligt!!! Duktig du är!! :))