Sidor

onsdag 21 mars 2012

Vad gör du nu för tiden?

Just nu har jag så många olika saker för mig att jag har svårt att välja vad jag helst vill hålla på med. För en sak är säkert - 24 timmar om dygnet, och 7 dagar i veckan räcker inte till...

Och då kom jag på en ide...  (typ för att jag behöver ännu mera att göra.....eller nåt....)
Jag skall göra en liten presentation av mina huvudsakliga sysselsättningar.

Vad gör du nu för tiden? Del 1 -  Jag ritar

Senaste grejen jag hakat på är att rita.
Jättekul!
Och så behöver jag bara några pennor och en ritbok, så jag kan sitta i soffan och vara social medan jag gör det.
Hjälp-videor hittar jag på YouTube.
Med lite tålamod - och sudd-gummi - är det faktiskt möjligt att även för en nybörjare att få till rätt fina teckningar.

Här har jag övat på ögon.

Och här är några tjejer och en banan. Ja, alla konstnärer med självrespekt ritar väl av en frukt en gång emellanåt, så det fick ju jag oxå göra......
Tjejen uppe till vänster är (eller skall i alla fall föreställa) min styv-brors-dotter. Det är nog den teckningen jag gjort som jag är mest nöjd med. Den är inte identisk med modellen - men man kan faktiskt se att det är henne :))

3 kommentarer:

Karin A sa...

Men vad bra du är!!!!! Jättefint!

Malin sa...

Hege, det är sannerligen fantastiskt vilken förmåga du har att lära dig saker. Avundas denna egenskap stort! Jätte vackra skisser du har gjort, levande och underbara.

Malin sa...

Hege, det är sannerligen fantastiskt vilken förmåga du har att lära dig saker. Avundas denna egenskap stort! Jätte vackra skisser du har gjort, levande och underbara.