Sidor

lördag 21 maj 2016

Självsådd

Något jag älskar med vår tomt är alla små överraskningar den bjuder på i form av växter.
Liljekonvaljen hade vi redan upptäckt när vi för två år sen gick på upptäcktsfärd i den djungel som sedan skulle bli vår tomt. 

Fingerborgsblommorna upptäckte vi förra sommaren - och de har spridit sig i överflöd... Ser med spänning fram emot att de skall börja blomma!
Årets lilla överraskning dök upp i April lite överallt på tomten.
Jag hade ingen aning om det var ett ogräs jag gjorde bäst i att rensa bort snarast möjligt, eller om det var en liten skatt jag borde vårda.


De skria plantorna växte snabbt, och flera blad släpptes ut.

                                        

Och slutligen avslöjades det att det var en Getraps.
Dessa skall ju definitivt få bo kvar och sprida sig hos mig :)


                         

Inga kommentarer: