Sidor

torsdag 26 maj 2016

När-odlat

Vi har skaffat oss trädgårdsland.
Lite i pallkragor, och lite på friland.
Första bilden här under är landet innan vi fyllt på med jord i pallkragarna, och sått och allt det där - någon gång i April

Här är den mest växt-villiga lådan för ungefär en vecka sen. Rädisor i mitten, och sallad på varje sida.

Löken har oxå börjat gro


Och rabarberna likaså :)

Och minsann har vi inte fått potatis oxå.

Vi har planterat tre olika sorters jordgubbar, 14 plantor totalt. Och så hittade vi några självsådda plantor på tomten, får se om det blir nåt med dom - men de fick oxå flytta in i trädgårdslandet. 

Nybörjar-odlarens bästa vän måste ju vara rädisorna. De tittar välvilligt upp ur jorden bara några dagar efter plantering. 
Tror inte det är möjligt att misslyckas med rädisor... 
Men jag skall plantera lite glesare nästa gång, så de får lite utrymme att växa - blasten blir mycket större än jag hade trott, så det var lite svårt att skörda plantor mitt i raderna - och de flesta plantorna hade inte riktigt utrymme att växa på, så jag har försökt galler-skörda de senaste dagarna så det blir mera plats till de som står kvar.


I dag har jag även skördat sallad - så i morgon blir det närodlat på frukostfikat på jobb :)


Inga kommentarer: