Sidor

söndag 21 juni 2015

Trumvirvel....

Vindskyddet på plats! 
Sjukt nöjd :)

Att jag kan bygga ser ni ju bevis på nedan (Fuck Jante!)  På samma bild ser ni även bevis på att räkna till 6 var lite i svåraste laget för mig... så jag fick bara med mig fem stolphattar hem från byggmarknaden.

Vindskyddet byggdes på Midsommardagen. Kroppen var kanske inte helt i ballans efter ett tufft Midsommar-firande, men med lite extra pauser uthärdade vi....
Och fint väder hade vi oxå :)

Här borrar Mats hål till armeringsnätet.

Såhär fina blommor har förvillat sig in på vår tomt :)  Jag är inte säker på om det är ogräs eller riktiga blommor. Men de är fina, så jag har bestämt mig för att de får stanna oavsett vad det är för nåt.

Dessa har vi oxå. Samma sort fast i lila kanske?


Slut på den botaniska vandringen, och åter till hantverkarhörnan...
Här får ni foto på mästerverket från flera vinklar. 



Brunnslocket till stenkistan skall såklart sänkas ner i marknivå - när vi har bestämt oss för var marknivån skall vara...

Nu återstår att sätta klart kjolarna, så vi kan plantera klätterväxter vid armeringsjärnen.
Lutar mot Humle.  Lite sugen på klätterhortensia oxå, men den är lite mer krävande - och så växer den så långsamt. Jag är liiiite otålig - vill inte vänta flera år innan det klättrar något på spaljén. 


3 kommentarer:

Nya huset sa...

Vad fint det blev!
Blommorna ar fingerborgsblommor båda färgerna. Otroligt vackra men giftiga.

Johanna B sa...

Jättefint, klart du ska känna dig duktig, fuck Jante! :-D Sitter som bäst och googlar på räcken och vindskydd till vår altan - är också sugen på att blanda tätare sektioner med nät/armering/spaljé av något slag... Vi ser verkligen fram emot att bli klara vi också. Bra jobbat!!

Hege sa...

Tack båda för era kommentarer :)