Sidor

söndag 14 september 2014

Panik i bygget!

Satt på en stock och njöt av vår fina tomt och omgivningarna, och tankarna kring huset gick såklart för fullt.

Tittade på grannhuset som är vitt med rött tak. Deras häng- och stuprännor är silvriga, och det passar mycket bra till både taket och det vita huset.
Vi har svart tak och svarta rännor tänkte jag - och så blev jag helt stel!
Svarta rännor???
Hur i helsike kommer det se ut till ett vitt hus?
Hur tänkte vi där?
Jag som varit så noggrann och tänkt genom vart enda beslut vi har tagit - hur kunde jag göra en sådan miss?
Nu är det ju inte jordens undergång med svart, i och med att taket är svart och vi skall även ha svarta ytterdörrar. Men rännorna är ändå en sådan detalj jag inte hade någon önskan om att göra så markerade.
Väl hemma kastade jag mig över våra huspapper  och det visade sig att det bara var min hjärna som spelade mig ett spratt.
Häng- och stuprännor är vita - medan övrigt plåtarbete på taket är svart.

Visste väl att jag hade koll på läget....

Inga kommentarer: