Sidor

tisdag 16 september 2014

Jag.Har.Gjort.En.Miss!

Vill bara lätta mitt hjärta och erkänna.
Jag har glömt att anmäla om VA anslutning.
NSVA som är det företaget som har hand om vatten och avlopp i vår region har en fasansfull lång handläggningstid. Ca 8 veckor om man skall tro deras hemsida.
Varför de behöver så lång på sig vet jag inte. Allt är ju förberedd ända fram till tomtgränsen - men nu är det på detta viset det förhåller sig, så det är bara att bita i det sura äpplet.
Vet inte konsekvensen av missen ännu. Tolkar vi olika uppgifter på deras hemsida kan man även få det till att bygg-vatten endast tar 10 dagar - och om det är så det förhåller sig så är det nog lugnt - vi skall ju inte börja spola i toaletten på ett tag ännu.
Men fortsättning på detta miss-ödet lär följa. Jag får ringa till deras kundtjänst i morgon och höra hur det förhåller sig - och vem vi behöver muta för att korta ner leveranstiden...

Inga kommentarer: