Sidor

onsdag 10 september 2014

Bodypump blev tomtbesök...

Har varit helt inställd på ett bodypump-pass i dag. Men så gick luften ur mig när jag såg att det började en halvtimme senare än jag räknade med. Jag insåg att jag inte skulle klara mig utan mat så länge, så jag sket i träningen och åt middag med familjen i stället. Och körde en runda för att säga hej till tomten :)
Middag med familjen betyder numera att sitta i soffan med en tallrik balanserande på bröstet. Även maken i soffan, framåtlutad över soffbordet, och sonen på sitt rum, ätande vid datorn.
Men jag avskyr helt enkelt köket i lägenheten.
Klarar inte av att sitta vid köksbordet.
Vet inte varför egentligen, men jag tror det är för att det känns trångt. Väggar överallt.
Jag är van vid den öppna planlösningen i vårt gamla hus - och längtar till döds efter den öppna planlösningen i nya huset.

Och apropå nya huset...
I går var det sju månader till slutbesiktning - så i dag hoppas jag det är sju månader till inflyttning :)
Det är mindre än en vecka till tekniskt samråd, och 8 veckor till huset levereras.
Mellan tekniskt samråd och husleverans skall det hinnas med (med reservation för ordningsföljd och missade moment);
Utstakning
Gräva ut till plattan (eller plattorna - för garaget skall oxå förberedas)
Dränering
Rördragning
Isolering
Gjutning

Mats fick oxå äntligen träffa fina kisen Tess när vi gjorde ett snabb-besök på tomten i kväll.





Inga kommentarer: