Sidor

måndag 7 april 2014

Hur svårt kan det va??

Undrar om jag hade haft lika svårt att välja golv om det var till vårt nuvarande hus?
Antagligen inte...
Här vet vi hur allt ser ut, och kan lättare förutse hur resultatet kommer bli. Vi har dessutom ingen skenande budget att hantera, utan kunnat titta i plånboken och säga " detta har vi råd med, eller detta har vi inte råd med.
Nu vet vi inget...kan bara gissa, anta, och försöka hitta foton som på något sätt kan påminna om de miljöer vi vill bygga upp.
Jag har en inre bild av hur jag vill att golvet skall se ut, men ju mera jag tittar på golv, ju mera ändrar jag mig.
Helt tok-hopplöst att bestämma sig.
Och ju snyggare ett golv är, ju dyrare är det ofta oxå. Vissa favoriter ligger på 800-1000 kr per kvadratmeter! Dessa kommer vi INTE att välja kan jag meddela....

Något vi däremot är helt säkra på ,är att vi kommer handla golven själv.
Vi har möjlighet till bra priser på kvalitetsgolv, så på den stora ytan kommer vi inte tumma på kvalitet. Däremot  kanske vi tar chansen att spara in några kronor på golven i sovrummen.

Den som lever får se, för jag kommer nog komma tillbaka till golvfrågan många gånger till.
Hege's Golv-blogg, thats it!

Vad sägs om dessa två från Tarkett?
Helt olika färger när jag tittar i katalogen, på nätet, och när jag klistrade inbilden här - så jag är fortfarande på ruta ett... måste se dom i verkligheten...

2-stavs Ek Hazel

Plank Ek Rustik

Inga kommentarer: