Sidor

torsdag 10 april 2014

En vecka...

...och några dagar sedan bygglovshandligarna lämnades in till kommunen...
Vill ha bygglov nu! Vill kunna göra tidsplanering och veta vad som komma skall - och framför allt så vill jag börja bygga :)

Läser andras byggbloggar för fullt, och suger åt mig allt jag kan av kunskap och idéer... och längtar tills vi kommit så lågt :)

Något som verkar genomgående hos de flesta är att el-kostnaderna skenar iväg när man skall börja välja extra uttag, spots, dimmrar och annat smått och gott (Skenande kostnader är alltså inget jag längtar till...)
Undrar hur mycket vi kan göra själv där? Om vi drar alla extrarör själv så kan det ju inte bli så fantastiskt mycket ökning i arbetskostnaden?
Har ingen aning om vad vi kommer lägga till ännu - men funderingar går kring infällda spots i fönstren, samt i taket i badrummen, tvättstugan och korridoren.
På det kommer säkert en hel del dimmrar, ett och annat (läs; många) extra el-uttag samt rördragning till tv och ljudanläggning.
Apropå spots i fönstren... vill egentligen ha uttag för fönsterlampor över fönstren oxå... för jag tycker det är fint med lite traditionella fönsterlampor - speciellt stjärnor till jul och så...

Som sagt... skenande kostnader ;-)


Inga kommentarer: