Sidor

fredag 10 maj 2013

Viktväktarna vecka 19

Slutar aldrig förvånas över hur lätt detta egentligen är...
Uppoffringar - Ja, såklart - Men jag vill inte påstå att jag har fått försämrad livskvalitet för att jag inte äter kakor till kaffet eller har något smaskigt till kvällsfika i soffan varje kväll. Jag har bara fått utmana min självdisciplin till en ny nivå.
Och sen har jag ju såklart tränat flitigt - men det tycker jag bara är kul, så det är ju inget att gnälla över.

Efter 12 veckor på ViktVäktarna har jag inte haft ett enda bakslag. Ett par veckor har jag gått upp i vikt, men veckan därpå har ordningen varit återställd - så det är ju inget att hänga upp sig på.  Det har helt enkelt bara gått ner, ner, ner :)
Nu har jag mindre än 2 kg kvar till mitt mål. Fortsätter det i denna takten så är det inte många veckor innan jag är där.

Denna veckan: -0.7kg. Har nu gått ner över 9 kg totalt :)



1 kommentar:

Unknown sa...

Du är grym Hege!!! Så duktig och målmedveten. Och jag kan bara hålla med, vist är det "enkelt" Man får äta allt, må bra, och gå ned i vikt. Kan de bli bätte. hejjar på dig hela vägen in i mål , du är snart där!