Sidor

torsdag 4 april 2013

Femtio nyanser

Ja, jag skulle ju lyssna på de ökända "tant-snusk-böckerna" Mr. Grey när jag nådde mitt del-vikt-mål.
Nu har jag gjort det, och här är vad jag tycker...

Där var mycket sex.
Okey, vääääldigt mycket sex.
Det blev liksom tröttsamt efter ett tag.
Önskar nästan jag läst pappersböcker i stället för lyssnat på ljudbok, för då hade man kunnat bläddra fram några sidor varje gång "hon såg in i hand grå ögon och alla muskler söder om naveln spände sig" För när den meningen kom så visste man att de skulle vara upptagna med saker som inte tillförde historien värst mycket de närmsta sidorna...

Och språket var dåligt. Eller möjligtvis var det översättningen som var dålig. Sättet den var skrivet på blev enformigt och upprepande på något vis.

Meeeeeen
Jag måste ju hålla med så många andra att man inte kunde sluta läsa när man väl börjat.
Innerst inne var det en vacker kärlekshistoria.
Säga vad man vill om Mr. Grey - men bakom all svartsjuka och kontrollbehov fanns ren dyrkan och kärlek.
Sååååå romantisk tycker jag.
Suck

Men nu behöver jag en riktig spänningsroman... Någon som har nåt bra tips?



Inga kommentarer: