Sidor

lördag 2 mars 2013

ViktVäktarna vecka 9

WooHoo!!!
Det fungerar fortfarande :)

Hon som kom på att bra mat kombination men motion är vad som behövs för att gå ner i vikt var inte så dum ;-)

Jag har inga problem att äta mig mätt på mina utmätta poäng. Måste såklart tänka till lite med vad för sorts mat jag stoppar på tallriken, annars springer pointsen iväg - men som sagt så har jag aldrig gått hungrig.
Har dessutom knappt rört mina intjänade aktivitetspoäng ( Man tjänar "extra mat" när man tränar) eller min veckobonus.
I går unnade jag mig två glas vin, vilket var 10 points.
Jämfört med maken som satte i sig en påse jordnötsmix till ett värde av 40 points...... men nu går inte han på VV, så han behöver inte få dåligt samvete.
Detta är ju även ett tydligt exempel på att man måste välja vad man stoppar i sig - med finns massa smarrigt som kostar mindre än jordnötter....

Nog om det - När jag vägde mig i dag fick jag en stjärna :)


Kan inte nog påpeka hur överväldigad jag är over resultatet. Inte ens när jag har svält mig på Nutrilätt-shakes har jag uppnådd detta... 
Jag är frälst...

2 kommentarer:

Rumpflugan sa...

Vad duktig du är!

Unknown sa...

Oola laaa. GRATTIS!! Duktig du är! Visst är de underbart,. Att äta gott och njuta, och ändå gå ner i vikt :)