Sidor

söndag 4 november 2012

TV-bänken Hemnes

Har letat överallt - men den enda tv-bänken jag gillar - och som kommer passa in i vårt vardagsrum är denna från IKEA.
Men.... Det är inte plats till vår förstärkare i den - för den är för hög - och sen har vi massa andra elektronik-tjafs oxå som vi måste få plats med.

Sen fick jag en ide... Kollade monteringsanvisningen på nätet - och jepp, det går att fixa så den passar...
I stället för att montera lådorna - och hyllan över lådorna - monterar vi i stället hyllorna längst ner - så får vi plats till alla våra prylar


Men här kommer det mystiska....När jag sen kollat närbild på bänken så verkar det som att det inte är några lösa hyllor - visst ser det ut som att hyllan är en hel hylla som går genom hela bänken?


Någon som har en Hemnes tv-bänk som kan berätta hur den egentligen är byggd?

2 kommentarer:

Fred Tihof sa...

Jag har ingen sån... Men jag håller med om att den ser hel ut.... Mycket märkligt. Monteringsanvisningen måste ju vara rätt, annars hade de fått många reklamationer med tanke på hur många människor det finns med en tumme mitt i handen...

Anonym sa...

Fjærn lådorna och behold hyllorna,da får du plass til dine el-tjafs.
(Er dette svensk,eller svorsk?)
Hilsen P.