Sidor

måndag 10 september 2012

Förkylning botas bäst i sängen

Har snart provat alla förkylnings-preparat de har på apoteket.

Gårdagens Apoteks-shopping

Varför är alla ont-i-halsen-medicinerna är värdelösa. Varför kan man inte ta fram riktiga mediciner mot halsont???? Jag lovar att Fishermans Friend fungerar lika bra som de dyra preparaten ovan.

Hostmedicinen är värdelös. Fungerar i en halvtimme, men med tanke på att man bara skall ta den tre gånger om dagen... så hostar jag alltså fortfarande 22 timmar om dygnet.

Så nu provar jag även sjukvårdens egen rekommendation: Sängen.


Intressant litet häfte på bilden ovan förresten - fick det på vårdcentralen i går när de tittade i min hals och sa "gå hem och lägg dig".
Finns att läsa på nätet med (klicka här)

Enligt häften varar en förkylning normalt 4-5 dagar. Om jag räknar från symtomstart med lite ont i bröstet, är jag inne på dag 7 nu, så jag tröstar mig (som jag gjort de senaste dagarna) med att tro att jag åtminstone måste ha nått kulmen, och att det snart börjar bli bättre.

Enligt samma häfte botar man en förkylning bäst genom att ligga i sängen, läsa en bok och dricka mycket.
Så jag är - hör och häpna - hemma från jobb i dag.

Inga kommentarer: