Sidor

fredag 27 juli 2012

Stats från semestern

Hemma :)

Jag hade en liten mätare på cykeln för att hålla koll på sträckor och så. Och jag gillar ju att få siffror på det jag gör - Och om jag gillar det, då hamnar det på bloggen....

Under våra dagar på ön såg statistiken ut såhär:
Totalt cyklat:  22,2 km. Ungefär 6mil om dagen de första tre dagarna, lite mindre sista dagen. Inga jätteimponerande sträckor - men tillräckligt för att kunde kalla det en cykelsemester :)

Snitthastighet 16,3 km/h. På normala landsvägar/cykelvägar brukade vi ligga på behagliga 20-25km/h, men ibland var underlaget såååå uruselt att vi nästan fick krypa fram - och ibland var backarna så branta att vi inte orkade hålla tempot....

Maxhastighet 49,5 km/h - Ja, ibland var det ju såklart nedförsbackar oxå.... Hujeda mig vad det gick undan....

Vi gjorde det mesta av maten själv, och åt ute i naturen. Om du frågar mig var det det bästa med hela semestern. Såååå mysigt :)




Inga kommentarer: