Sidor

måndag 9 juli 2012

Jodå, jag scrappar...

...fast inte så mycket som jag skulle vilja - och dessutom har jag ju blivit sjukt dålig på att blogga - så det lilla jag gör kommer inte ut på bloggen.
Men nu råkade jag ha detta kortet fotograferad med telefonen, så det var lätt att föra över till datorn - och då hade jag ingen ursäkt att låta bli att blogga lite.

Jag gjorde kortet på förra scrapträffen på Scraproom - till utmaningen med temat Sol.
Tekniken kallas "bandera".
Allt det svarta har stämplats med Archive Ink. Jag började med hjärtana i mitten, och jobbade mig bakåt med hjälp av masker som jag lade över det redan stämplade (så det skulle se ut som att motiven ligger bakom varandra.)
Jag använde färger från Distress inks vår och sommar collection, och sedan vit penna och lite sticklers för att skapa 3D-effect.


Inga kommentarer: