Sidor

lördag 13 oktober 2012

Dagens shopping-äventyr

Shoppade nya byxor i dag.
Mina favoritjeans (och tillika ett av de tre paren byxor jag har) är på väg att trasas sönder. De håller inte många tvättar till, innan de sista trådarna som håller ihopa tyget ryker.
Så i dag bar det iväg till affären för att inhandla nytt.

Ni som känner mig vet att jag saknar lite av den kvinnliga genen som gör att man trivs i klädes affärer. (Nåja, såvida inte klädes affären har stora gula plastpåsar och ligger i Ullared, för då jävlar känner jag mig hemma)
Men - i alla fall, det var inget att be för, så jag kavlade upp armarna och  gav mig iväg.

Att titta på kläder är faktiskt inte så illa. jag hittade mycket som verkade helt ok. Däremot får jag hjärtklappning och illamående av att prova kläder.
Storlekarna är ALDRIG de samma från affär till affär, eller från plagg till plagg. Och sen hittar man något som man gillar - men det är för litet, eller för stort ( såklart oftast för litet...) och måste klä på sig alla sina kläder igen för att gå ut i affären för att hämta nytt.
Suck...

Efter 4 affärer, två omgångar i provrummet, totalt sex eller sju byxprovningar senare hade jag valt ett par mörkblåa tighta jeans i storlek (HA! Trodde ni att ni skulle få veta va ;-)

Men inte nog med det, jag hade även fått med mig en tröja och en blus.

Tröjan är ju Jag med stort J.
Älskar mjuka sköna icke-fina tröjor.

Blusen är inte jag.... men den är vad jag skulle vilja va.... Så jag köpte den. För den var jättefin och tyget var mjukt :)
Men när jag tog på mig blusen här hemm insåg jag att den nog får följa med tillbaka till affären igen :(

Nåja, ett för att vara mig stort shoppingäventyr är över för i dag.
I morgon kommer jag befinna mig i mitt rätta element, bland likasinnade scrappare bland lim och stämpelfärg :)

Inga kommentarer: