Sidor

torsdag 3 november 2011

Vad som gör mig glad

Det behövs inte mer än en mask, lite gesso och en flaska mist för att göra mig lycklig :)

Detta kan kanske låta som Bla-bla-bla för någon som inte själv håller på med någon sorts kreativ hobby. Men ni som gör tror jag håller med mig:
Jag blir glad i hela kroppen av att få kladda och gegga, och se något ta form.
Oberoende om jag har en plan på hur resultatet skall se ut, eller om det bara blir vad det blir under skapandes gång.

Layouten här nedan  var rätt så planerad. Jag hade i alla fall en vision om vad jag ville ha fram.
Jag är sjukt nöjd med bakgrunden.


Först har jag mistat med ett par olika färger, sedan lagt på gesso över en mask (CW, Minibrick)

Fotona till LO'n hittade jag efteråt. Men jag ångrar att jag smetade crackle-paint på några av tegelstenarna - det blev inte alls så som jag föreställt mig det.


Försök föreställ er LO'n utan den förstörande crackle painten på några av stenarna....


1 kommentar:

Karin A sa...

Det kan du gott vara för den är jättefin.... :)