Sidor

tisdag 1 november 2011

Axelrapport: Ortopeden i går - och i dag igen!!!

Var hos ortopeden i går för att besluta om min axels vara eller icke vara.
Doktorn gav bedövning för att se om det  tog bort smärtan vid de rörelserna jag har svårt för.
Ingen vidare effekt tyckte jag, men vi beslöt i alla fall om operation - även on doktorn hade önskat större effekt av bedövningen (för bättre garanti om att operationen skulle göra någon nytta)

Kvällen kom och gick, och när de började närma sig läggdax fick jag mera och mera ont.
Dagen i dag har varit en pina! Har haft så ont att tårarna har stått i ögonen på mig, och ut på eftermiddagen ringde jag tillbaka till ortopeden för att höra omdet skulle vara på detta viset...

Han ville ha in mig för att kolla om det blivit infekterad, men det var det inte. Utan troligtvis har jag omedvetet överansträngt armen pga bedövningen, samt att sprutan och hans behandling har oxå hjälpt till att göra allt extra svullet, och därmed ännu trängre än det redan är där uppe i axlen.
Lite piller på det så blir det bussiness as usual igen.
Och med operation i januari, så är jag kanse redo för Zumba till sommaren....

2 kommentarer:

Unknown sa...

Usch, inget vidare det där :( ajajajajaj, inte skönt å ha ont alls.. Men jag har hört att du är en "fighter", så självklart blir det zumba till sommaren, kanske rent av försommaren :))

Marie sa...

Det fixar du. Jag har genomgått den operationen 2001(var för trång i leden plus 2 avslitna muskelfästen och söndertrasad broskring (heter det så, det var så länge sen) i höger axel) och jag kom tillbaka till elitspel i volleyboll på 3 månader, och du är inte sämre än mig på att fightas, så du lär snart vara på zumba-benen igen :-) Ska du opereras i Ängelholm?