Sidor

fredag 14 november 2014

Andra veckan på bygget avklarat

Mats har varit i huset i dag. Det rycker lite i avundsjuks-tarmen när jag får foto från huset eller tomten medan jag själv sitter på jobb.

I dag har de sista vägg-stumparna inne kommit på plats, och även ryggås-taket glesats.
Så vitt jag förstår är det inte mycket kvar för snickarna att göra inomhus på ett tag.
Nu skall bygget luftas och torka vidare.
I det röret där vår köks-fläkt senare skall installerats har det nu satts en avluftnings-fläkt som suger ut den fukt som avdunstar från plattan och annat byggmaterial.

Här skall kyl, frys och ett skafferi-skåp stå. På kortsidan vill jag ha en inbyggd nisch med en liten spotlight.
Baksidan av kylskåpsväggen - vy från vardagsrummet med andra ord.

Fotat från hallen och in i köket

Medan väggarna står halvade och fläkten surrar, kommer rörläggare och elektriker för att dra sina rör i väggar och innertak.
Nästa vecka kontaktas vi av elektrikern, så jag kommer nog sitta begravd i elritningar i helgen för att fundera och förbereda mig.
Vi vill ju få med allt man kan tänkas behöva i el-väg. Men det kostar ju oxå för allt utöver standard, så det blir nog en avvägning här som med allt annat.

Taket har frrövrigt oxå blivit klart i dag då nockpannorna kommit på plats, så det dröjer nog inte länge före ställningarna plockas ner nu.


Inga kommentarer: