Sidor

lördag 31 december 2011

Har ni skrivit era listor?

Listorna med alla era löften för det nya året?

...inte jag heller...men jag kanske skall knåpa ihopa något innan gästerna kommer.
Nikotin har jag slutat med för många år sen, alkohol dricker jag ytterst lite av, och vi äter scräp-mat i helt acceptabla låga mängder - så här blir det inga förändringar.


Däremot - en självklar punkt på listan:  Socker. 
Jag har redan kommit överens med min rumskompis på jobb att vi (med några undantag) inte får äta godis eller kakor under arbetstid.
Här hemma skall jag dessutom för tredje året i rad hålla ett godisfritt januari, sen hoppas jag att sötsuget skall ha minskat när januari är förbi.

Träning då? Man måste ju ha med en träningspunkt på sin nyttårs-lista.
Ja, jag har ju mitt 5km mål att klara fram till hösten, så jag skall försöka komma igång med jogging relativt tidigt i år.
Och framför allt måste jag komma tillbaka till den fina regenbundna träningen jag hade fram till i sommar.  DET skålar vi på.....

Gott nytt!

Inga kommentarer: