Sidor

torsdag 17 mars 2011

40? Who? Me?

En bra dag på åldersfronten!

1. Var hos läkaren med min arm i morse. Hon (en kvinlig läkare gissningsvis runt de 60) förklarade att "sådant här tar tid" och att jag kunne får räkna med 6 månader innan jag var helt bra.
Jag suckade och stönade lite och ojjade mig för att jag tyckte det var länge.
Då säger hon ; "Ni unga är så otåliga!"
Coolt tänkte jag - jag är en av de unga :)

2. Vid lunchen på jobb satt jag med en relativt nyanställd, som jag inte snackat med annat än i support-syfte tidigare.
Vi kom in på att min son har börjat rita i CAD (ett datorprogram) varpå han frågar hur gamla mina barn är. Snart 19 svarar jag, och syftar till den CAD-ritande arvingen.
Han tittar på mig, tittar ner i sin tallrik, tittar upp på mig igen och säger med lite tveksamhet i rösten "Aren't you pretty young to have a son of 19?
Hepp! Denna killen har förtur i support-kön för all framtid :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Wow vilken boost dag för dig.
Men helt ärligt- du ser yngre ut än vad ditt pass säger!
Kram agge

Anonym sa...

Vilken härlig dag! /Pernilla