Sidor

torsdag 13 augusti 2009

På väg mot toppen i Veckans gåta

Vi har en liten intern tävling på jobb. Frukostklubbens medlemmar, samt några före-dettingar får varje vecka en gåta på mailen. Det är vår frukost-koordinator Angeliqa som väljer ut gåtan, och som är enhellig domare.

Reglerna är enkla - förstaman som svarar rätt vinner - så det gäller att vara på hugget, och det är det svaret Angeliqa har i sin facit som gäller, egna tolkningar ger inga poäng (detta har osökt ledd till ett antal diskussioner på jobb kan jag meddela).

Marie har sen starten varit i toppen av poängligan, och jag har legat lite medelmåttigt till.
Men i dag VANN JAG!!! och jag har därmed gått om mina jämlikar Jennifer och Pålsson och tagit upp kampen på den åtråvärda ledartröjan.
Marie - akta dig ;o))

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja det va jävelen vad du har kommit igång!
Grattis ännu en gång!
Kram
Agge

Anonym sa...

Angeliqa lekledare... DU utför ett fantastiskt jobb. Och vi andra är grymma på att stressa och varandra och bråka om platserna :-)
/Jennifer