Sidor

söndag 9 augusti 2009

Oväntat besök

Vi fick oväntat besök i dag. Precis när vi var färdigstädade ringde Therese och Krille. Det är evigheter sen de var hemma hos oss, så jag blev jätteglad.
"Förr i tiden" omgicks jag och Therese dagligen, men på senare åren har det blivit mera och mera sällan. Och efter att deras son Marcus blev allergisk mot katter är det näst intill omöjligt för dom att komma hem till oss. Men i dag var det ju fantastiskt uteväder, så de passade på att komma på kaffe :o)
Tycker det är synd när man slutar omgås med folk man egentligen trivs med. Men för min del är det tyvärr ofta så. Jag har helt enkelt inte ork att hålla kontakten, och när mina vänner är likadana så blir det onekligen så att man tappar kontakten. Therese är (förrutom Ullis såklart) väl egentligen den enda från den tiden (början av 2000-talet) som jag fortfarande omgås med. Övriga är helt borta. Vi gör några tappra forsök ibland - men det rinner alltid ut i sanden. Synd, för vi hade fantstiskt roligt på den tiden...
Här är Therese och Krille på vår bröllopsfest i Maj.

Inga kommentarer: