Sidor

måndag 31 december 2012

Reflektioner och nya friska tag

Har läst många inlägg på bloggar och facebook senaste dagarna som handlar om året som gått.
Det slår mig att väldigt många har haft ett jobbigt år.
Likaså för mig. 2012 har bjudit på många fina upplevelser. Men utan att riktigt kunna förklara varför, så har jag mellan allt det roliga och fina haft mörka svackor där jag inte alls mått bra.
På något sätt känns det som en liten tröst att veta att jag inte är ensam om att känna att 2012 har gjort sitt och att jag med glädje önskar 2013 välkommen. ( Är det elakt att känna så? Nåja, jag är ju bara människa...)

Nyttårslöften...
Töntigt?
Kanske det.
Men jag tror ärligt talat att även om man borde klara sig utan, så är det i alla fall för mig en liten pepping.
Ett nytt år med nya möjligheter (precis som varje måndag är en nystart...)
Jag har inga mål  som att springa en mil i veckan, sluta äta godis, blogga varje dag eller något annat konkret. ( Jo, jag har faktiskt ett vikt-mål tillsammans med mina vänner i "Sluta-snusa-klubben", men det skall jag försöka att inte tänka på, och låta mina andra förändringar ta hand om för mig)

För mig kommer 2013 istället att handla om förändringar i tanke och handling.

Jag har förmånen att ha många underbara människor i min närhet.
Under 2013 vill jag vårda dessa relationer.

Några av mina vänner är en fantastisk källa till inspiration vad gäller att glädja och ta hand om andra.
Jag vill bli en sådan; Jag vill sprida glädje, och kanske bli en sådan inspirationskälla för andra som de är för mig.

Det svåra är att jag vill göra detta utan att sätta för mycket press på mig själv.
För mitt kanske viktigaste löfte för nya året är att ta bort några av alla de krav jag ställer på mig själv - men samtidigt se till att jag faktiskt gör (och ibland inte gör) de sakerna som jag behöver för att trivas.

Jag vill må bra i 2013 - Både i kropp och själ!



Inga kommentarer: