Sidor

lördag 1 augusti 2015

Äntligen sommar.... och äntligen inflyttningsfest!

Näst sista dagen på semestern - och äntligen tittade solen fram.

I vår trädgård får man flytta runt lite när man solar, för vi har som ni sett gott om träd som skapar skugga.
Precis när jag tänkte ta en liten eftermiddagslur gassade solen över hängmattan. Uuuunderbart :)

Detta är vad jag har längtat efter hela sommaren... att ligga i solen medan vår målare tar hand om arbetet. (Efter en veckas skitväder har han i dag påbörjat norrväggen) Gott att jag fick uppleva det åtminstone én gång innan jag börjar jobba igen.



I går hade vi äntligen inflyttningsfest i huset. Fyra månader efter inflytt är väl helt ok. Vädret i går kväll var däremot k-k-k-k-kallt... Massor av filtar och värmare för de som ville sitta ute. 
Vi hade satt upp paviljongen för att få skydd mot vinden, men det var minsann fortfarande höst-kallt.



I dag har jag ätit smörgåstårta och grillspett till frukost, lunch och middag. Ja, maten räckte kan vi väl tryggt säga....

Inga kommentarer: