Sidor

onsdag 8 juli 2015

New Dawn

Semestern är bara tre dagar gammal, och vi har jobbat i trädgården varje dag.
I dag förberedde jag planteringen på framsidan genom att köra jordfräs och fylla på med lite matjord.
Vi vill plantera lite buskar i ena planteringen framför huset, för att skapa lite insynsskydd från gatan och in på altanen.

Jag och min bästis Googel skapade en perfekt plantering i går, och i dag gav jag mig ut på jakt för att hitta mina växter...

Kornell, Schersmin, Häggmispel, Jätterams, vit Lötjtnanshjärta, vit Astilbe, funkior, vita Vintergröna.
Som ni förstår så kommer det bli en rabatt som går i grönt och vitt.
Letar fortfarande efter Myskmalva som marktäckare, och sen skall vi även fylla upp med lite ormbunkar som redan växer lite överallt på tomten.


Men den uppmärksamma ser att en ros har smugit sig in bland inköpen...

Vet inte vad som hände...
Jag är ingen rosmänniska!
Men medan jag gick runt och letade vita Löjtnantshjärtan (redan detta är en blomma jag inte trodde skulle få plats i min trädgård...) så stod hon där framför mig. Så vacker så jag inte kunde låta bli att le!
Allvarligt talat - det är sant - jag stod med ett fånigt leende och huvudet på sned...

Det ena ledde till det andra, och nu är jag ros-ägare.
Nåja, jag har ju ändå tänkt att bli Crazy-Cat-Lady när jag blir äldre, så jag kan väl passa på att bli en ros-tant oxå.
Nu gäller det alltså att läsa in sig på hur man planterar och sköter om denna skönheten...
New Dawn  - min första ros




Inga kommentarer: