Sidor

tisdag 23 september 2014

NSVA

Ni vet den där missen jag skrev om förra veckan. Att jag hade glömt att anmäla om anslutning av vatten och avlopp.
Det har löst sig.
Jag ringde ju NSVA förra veckan och förklarade att jag var lite sent ute. I går ringde killen jag snackade med tillbaka till mig och meddelade att anmälan var mottagen, och att "registrerings-beviset" var på väg med posten.
Snacka om service!
Om jag någon gång skall göra en lista på bra och dåliga företag och myndigheter under byggtiden så är NSVA än så länge en topp-kandida!
Till er som inte kommit lika långt i bygg-processen som oss - Kom ihåg att anmäla i tid - ni ar kanske inte lika smidig VA-försörjare som vi.

Nu är det altså bara för våra grund-killar att gräva fram anslutningen, sätta dit en kulventil (eller vad det nu var för något de skulle sätta dit) och sen kontakta NSVA så kommer de och skruvar på byggvattnet.

Berättade jag förresten att grävkillarna kommer nästa vecka?
Det rullar på nu :)

Inga kommentarer: